Alıştırma Faaliyetleri Tanıtımı Nasıl Yapılır?
Pratik faaliyetleriniz için açık ve özlü talimatlar vermek
için bu broşürü bir yardım sayfası olarak düşünün. Çevrimiçi kurslarda,
öğrenciler kursu kendi başlarına tamamlar ve eğitmenden hızlı bir şekilde
yardım isteyemezler. Size bu konuda yardım etmek için buradayız. Öğrencilerin
etkinliklerinizi tamamlamasını istiyorsanız onlar için alıştırma
faaliyetlerinin talimatlarını açık ve anlaşılır bir hale getirmeniz gerekir.
Etkinliğinizi tanıtırken iki seçeneğiniz vardır:
Video
talimatlar verebilirsiniz
Yazılı talimatlar verebilir ve PDF aracılığıyla bu
talimatları ilgili derse ekleyebilirsiniz
Öğrenciler proje hakkında heyecanlanır, ideal
olarak her ikisi yöntemi de yaparsanız öğrenciler başarılı olmak için ihtiyaç
duydukları tüm bilgilere sahip olurlar. Bu kaynakta, yazılı ve görüntülü
talimatlar için en iyi uygulamalar nasıl yapılır sizinle paylaşıyor olacağız.
En İyi Uygulamalar ile Yazılı Talimatlar Oluşturmak
Aşağıdaki başlıkları ekleyerek yazılı talimatlar yapabilirsiniz:
Etkinliğin
amacı
Tamamlamak için gereken süre
Hazırlık veya gerekli herhangi bir
malzeme varsa
Öğrencilerin ne göndermesi
gerektiği ve alıştırmanın tanımı
Geri bildirim veya öğrenciler için öz değerlendirme
PDF kaynağına yazılı
talimatlar dahil edilmelidir sonrasında
bir metin dersine ya da bir video dersine eklenmelidir. Videoya ödeve nasıl
erişileceğiyle ilgili olarak bir video dersine eklenmişse aşağıda ele
alacağımız bazı bilgileri videonuza eklemenizi öneririz.
En
İyi Uygulamalar ile Video Talimatlar
Öğrencilerin etkinliklere daha fazla katılımıyla eğitmenlerin
etkinliklerine yönelik video talimatları oluşturması gerektiğini fark ettik. Ne söyleyeceğinizi ve ne göstereceğinizi video
talimatları oluştururken düşünmelisiniz.
Ne Söylemeliyiz?
İşiniz öğrencileri heyecanlandırmak ve bir etkinliği
tanıtırken, onu nasıl tanıttığınıza çok dikkat etmeniz gerekir!
Bu örnek ses dökümünü Photoshop'ta ders veren bir
eğitmenden aldık:
“Şimdi size bir egzersiz tanıtacağım. Yani bu egzersiz oldukça kolay, bu yüzden korkmanıza gerek yok. Size Photoshop'ta Fotoğrafı hareket ettirmeyi... daha büyük veya daha küçük hale getirmeyi... Fotoğrafları kırpmak için bu aracı kullanmayı göstereceğim. Şimdi bu aktivite için, kırpıcı aracını kullanmanızı istiyorum ve bilirsiniz işte, sadece onunla oynayın, sadece istemediğiniz bir şeyi kırpın. Sadece buradaki ders videosunu duraklatın ve deneyerek geri dönün ve nasıl yaptığıma bakın, tamam mı?"
Yaklaşık 30 saniye konuşmak yeterdi Burada çok fazla kelime
var-. Ancak, ne yapmanız gerektiği
gerçekten net olmadığını kendinizi öğrencinin yerine koyarsanız görürsünüz. Fotoğrafta neyi kırpıyorsunuz? İyi bir iş yapıp yapmadığınızı nasıl anlıyorsunuz? Bu alıştırmayı yapmak için videoyu durdurmam
için videoyu sonuna kadar izlemek yerine beni gerçekten motive edecek olan şeyi
nasıl bulurum? Ayrıca, yöntemleriniz ana
içeriğini dolduran "yani", "eee" veya "hadi
görelim" gibi dolgu kelimelerinin sayısına dikkat edin.
Bu hızlı 5 adımlı süreci izleyerek sözlü talimatlarınızı
net hale getirebilirsiniz:
Yöntem
tariflerinizi madde işaretleriyle yazın (veya bir komut dosyası oluşturun)
Senaryonuzu düzenleyin
(cümlelerinizi kısaltmak için)
Kendinize bir zaman sınırı tanıyın
Videonuzu çekin
Videonuzu eleştirin (ör. dolgu kelimelerini kesin), ardından
yeniden çekin
Bu işlemi kullanarak, Photoshop kursu için son yönerge
dosyanız şöyle görünebilir:
"Şimdi kursumuzdaki ilk egzersizin zamanı geldi! Aktivitemiz yaklaşık
10 dakika sürecek ve sonunda resimlerinizi güvenle kırpabileceksiniz.
Bu etkinlik için, araç çubuğunuzun sol üst köşesinde bulunan kırpma
aracını kullanacağız. Bir fotoğrafı
kırpmak için araca tıklayın, farenizi sürükleyin ve resminizi yeniden
boyutlandırmak için tekrar tıklayın.
Bu
etkinlik iki bölümden oluşmaktadır, şimdi sıra sizde!
1. Bu fotoğraftaki ağacı kırpın.
2. Sonra alttaki köpeği kırpın. İşiniz bittiğinde, fotoğrafınız böyle bir şey
görünmelidir (resim). Bir sonraki
dersimizde cevap için izlenecek yolu göstereceğim. Bizi izlemeye devam
edin!"
Gözünüzü
kırpmadan net ve özlü talimatlar vermede bu süreci içselleştirdikten sonra usta
olacaksınız!
Yönergede Neler Gösterilmeli?
Öğrencilerinizin projenizle ilgilenmesini ve
heyecanlanmasını sağlamanın anahtarı video derslerinizde ekranda gösterdiğiniz
şeydir. Açık ve özlü talimatlar sadece söylediklerinizle bitmez;
Talimatları hem duyması hem de görmesi birçok öğrencinin bir
aktiviteyi anlaması için çok önemlidir.
Yönergelerinizi iyileştirmek için aşağıda listelenen
görsel bileşenleri yazınıza ekleyebilirsiniz:
1.
Ders başlıklarınızı “AKTİVİTE" kelimesini
içerecek şekilde değiştirin. Kursunuzu satın alıp almamayı tartışan öğrenciler
için bu yöntem; kursunuzdaki etkinlikleri öğrencileriniz için daha belirgin
hale getirir.
1. Bir
metin slaytı ekleyerek aşağıdaki bilgileri içeren alıştırma etkinliklerinizi tanıtın:
Egzersizin
adını koyun
Müzikal bir ara verin
Madde işareti ile yönerge listesi
oluşturun
Aktiviteyi tamamlamak için gereken tahmini süre ve gerekli
malzemeler neler…
1. Ayrı bir derste yanıtlarınızı veya alıştırmanın bir özetini sağlayın (Muhtemelen, izlemeye devam edecekler ve yönergeyi yapmayacaklar! Bu yüzden öğrencilerden aktiviteyi yapmak için dersi duraklatmalarını istemeyin.)
Kullanacağımız bazı görsel bileşenleri Photoshop örneğimizde
görebilirsiniz:
Slide Başlığı
Etkinliklerinizi öğrencilerin videolarınızı
izlemekten ve dinlemekten egzersizlerinize aktif olarak katılmaya teşvik için bu
şekilde daha belirgin hale getirebilirsiniz. Cevaplarınızı ayrı bir derste
tutmak, bir aktiviteyi denemeye zorlamak için öğrencilerinizi "hile yapmaktan"
ve birkaç saniye sonra cevapları gözden geçirmekten alıkoyar.
3
Yorumlar
Yorum Gönder