Öğrencilere Çalışmalarını Nasıl Geliştireceklerini Gösterme
Her aktivitenin çok önemli bir
bileşeni- ve çoğu zaman unutulan bir şey- öğrencilerin bir etkinlikte nasıl
yaptıklarını değerlendirmek için doğru bilgiye sahip olduklarından emin
olmaktır. Öğrenciler gerçekten bir şeyler yapmak için zaman ayırıyorlar ve
bunun nasıl gittiğini anlamaları önemlidir. Öğrenciler geri bildirim almadan
veya üzerinde düşünmek için zaman ayırmadan bir etkinlik yaparlarsa,
çalışmalarını geliştiremezler.
Geri bildirimde bulunmanın farklı
yolları:
Öğrencilerin geri bildirim almasının 4 temel yolu vardır ve
sizin ve etkinliğiniz için en uygun olanı seçebilmeniz için her biri için en
iyi uygulamaları paylaşacağız.
1.
Eğitmen Geri Bildirimi
Eğitmenden gelen doğrudan geri
bildirim, belirli konular ve etkinlikler için çok güçlü olabilir. Uzman
sizsiniz, ödevin nasıl tamamlanması gerektiğini biliyorsunuz ve
öğrencilerinizin geliştirebileceği yerleri en iyi şekilde belirleyebilirsiniz.
Ancak zamanınıza ve öğrenci sayısına bağlı olarak, her öğrencinin çalışmasını
ayrı ayrı değerlendirmek mümkün olmayabilir.
Yine de yapabileceğiniz bir şey, belirli bir haftada veya
belirli bir ayda en iyi öğrenci çalışmalarını vurgulamaktır. Bu, öğrenciler
için çok motive edici olabilir ve başkalarının çalışmalarını karşılaştırmaları
için örnek teşkil eder (aşağıdaki öz değerlendirmeye bakın).
2.
Öz değerlendirme
Öz değerlendirme, öğrencilerin nasıl yaptıklarını
yansıtmaları ve iyileştirme alanları bulmaları için başka bir yoldur. Ancak,
kendi makalenizi kopyalamak-düzenlemek zor olduğu gibi, öğrencilerin nerede iyi
yaptıklarını ve nerede geliştirmeleri gerektiğini belirlemeleri de zordur.
Onlara yardım etmek için iki şey yapabilirsiniz:
Örnekler
verin: Onlara iyi ve çok iyi olmayan örnekler gösterin ve NEDEN iyi olduklarını
veya iyi olmadıklarını açıklayın. Ardından, öğrencilerinizden çalışmalarını bu
örneklerle karşılaştırmalarını isteyin.
Bir dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listesi
sağlayın: Bir dereceli puanlama anahtarınız veya kontrol listeniz varsa,
öğrenciler çalışmalarının kalitesini değerlendirirken hangi kriterlere dikkat
etmeleri gerektiğini bilirler.
Projeyi takip eden dersin kaynak bölümüne ne yaptıklarını ne öğrendiklerini ve yapmış olabilecekleri yaygın hataları gözden geçirdiğiniz bir öz değerlendirme çalışma sayfası eklemenizi öneririz. Öğrencilerin kendi çalışmalarında daha derine inmelerini istemek için öz değerlendirme çalışma sayfasına başvurabilirsiniz.
3.
Eşler arası geri bildirim
Sınıf içindeki öğrenciler de birbirlerine geri bildirim
sağlayabilirler. Bu harikadır çünkü geri bildirim vererek, öğrenci farklı
çözümlere maruz kalır ve bunlardan da öğrenebilir. Geri bildirimin değerli
olması için, bir dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listesine sahip olmak
yardımcı olabilir, çünkü tüm öğrenciler ne hakkında geri bildirim vereceklerini
bilmez ve o kadar alakalı olmayan kriterlere odaklanabilir.
Öğrencilerin nasıl geri bildirim sağlaması gerektiğine
ilişkin talimatlar sağladığınızdan emin olun. Bu, şöyle bir şey olabilir:
"Resminizi Soru-Cevap panosuna yükleyin ve geri bildirimde
bulunabileceğiniz başka bir öğrencinin resmini bulun. En çok görüntüye geri
bildirim veren öğrenciler benimle özel bir koçluk görüşmesi yapacaklar!"
4.
Otomatik geri bildirim
Geri bildirimin son ve en basit
biçimi otomatik geri bildirimdir. Bu, eğitmenin doğru ve yanlış cevabı önceden
belirlediği sınavlarda ve kodlama alıştırmalarında çok yaygındır. Bu geri
bildirimi daha kullanışlı hale getirmek için yapabileceğiniz bir şey, sınav
sorusunun hangi derslere atıfta bulunduğunu eklemektir. Bu, öğrencilerin devam
etmeden önce içeriği özetlemelerine yardımcı olur. Öğrenciler cevaplarını
gönderdikten sonra sorunun arkasındaki temel kavramları hızlı bir şekilde
özetlemek de yararlıdır.
Öz değerlendirme kontrol listesi nasıl
oluşturulur:
Öğrencinin iyi bir iş çıkardığını gösteren 3-5 kriter
düşünün. Öğrenci çalışmasının nasıl görünmesini istersiniz? Nasıl çalışmalı?
Belirlediğiniz kriterler ölçülebilir olmalı ve aktivitenin amacına bağlı
olmalıdır (yani, etkinliğiniz kodlama egzersizleri ile ilgiliyse, kek pişirme
konusunda geri bildirimde bulunmayın). Listelediğiniz ölçütlerin, öğrencilerin
etkinlikte gerçekte ne yapacaklarıyla ilgili olduğundan emin olun.
En basit haliyle, bu şöyle bir şeye benzeyebilir:
Denetim listesi:
Görüntü mükemmel aydınlatılmış Görüntü keskin Görüntü
üçte bir kuralını kullanır
Rubric:
Kriter |
Geliştirme Gerekli |
Pretty good |
Korkunç |
Aydınlatma |
Görüntü çok parlak veya çok karanlık |
Görüntü biraz
parlak / karanlık |
Görüntü mükemmel aydınlatılmış |
Odak |
Görüntü bulanık |
Görüntü tam olarak net değil |
Görüntü mükemmel derecede keskin |
Etkinliğinizi tanıtırken öz değerlendirme kontrol listesini ekleyin. Video yoluyla tanıtabilirsiniz, ancak kontrol listesini PDF olarak da eklemelisiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder