Öğrencilere Çalışmalarını Nasıl Geliştireceklerini Gösterme

 

Her aktivitenin çok önemli bir bileşeni- ve çoğu zaman unutulan bir şey- öğrencilerin bir etkinlikte nasıl yaptıklarını değerlendirmek için doğru bilgiye sahip olduklarından emin olmaktır. Öğrenciler gerçekten bir şeyler yapmak için zaman ayırıyorlar ve bunun nasıl gittiğini anlamaları önemlidir. Öğrenciler geri bildirim almadan veya üzerinde düşünmek için zaman ayırmadan bir etkinlik yaparlarsa, çalışmalarını geliştiremezler.

Geri bildirimde bulunmanın farklı yolları:

Öğrencilerin geri bildirim almasının 4 temel yolu vardır ve sizin ve etkinliğiniz için en uygun olanı seçebilmeniz için her biri için en iyi uygulamaları paylaşacağız.

1.                Eğitmen Geri Bildirimi

Eğitmenden gelen doğrudan geri bildirim, belirli konular ve etkinlikler için çok güçlü olabilir. Uzman sizsiniz, ödevin nasıl tamamlanması gerektiğini biliyorsunuz ve öğrencilerinizin geliştirebileceği yerleri en iyi şekilde belirleyebilirsiniz. Ancak zamanınıza ve öğrenci sayısına bağlı olarak, her öğrencinin çalışmasını ayrı ayrı değerlendirmek mümkün olmayabilir.

 

Yine de yapabileceğiniz bir şey, belirli bir haftada veya belirli bir ayda en iyi öğrenci çalışmalarını vurgulamaktır. Bu, öğrenciler için çok motive edici olabilir ve başkalarının çalışmalarını karşılaştırmaları için örnek teşkil eder (aşağıdaki öz değerlendirmeye bakın).

2.                  Öz değerlendirme

Öz değerlendirme, öğrencilerin nasıl yaptıklarını yansıtmaları ve iyileştirme alanları bulmaları için başka bir yoldur. Ancak, kendi makalenizi kopyalamak-düzenlemek zor olduğu gibi, öğrencilerin nerede iyi yaptıklarını ve nerede geliştirmeleri gerektiğini belirlemeleri de zordur. Onlara yardım etmek için iki şey yapabilirsiniz:

Örnekler verin: Onlara iyi ve çok iyi olmayan örnekler gösterin ve NEDEN iyi olduklarını veya iyi olmadıklarını açıklayın. Ardından, öğrencilerinizden çalışmalarını bu örneklerle karşılaştırmalarını isteyin.

Bir dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listesi sağlayın: Bir dereceli puanlama anahtarınız veya kontrol listeniz varsa, öğrenciler çalışmalarının kalitesini değerlendirirken hangi kriterlere dikkat etmeleri gerektiğini bilirler.

Projeyi takip eden dersin kaynak bölümüne ne yaptıklarını ne öğrendiklerini ve yapmış olabilecekleri yaygın hataları gözden geçirdiğiniz bir öz değerlendirme çalışma sayfası eklemenizi öneririz. Öğrencilerin kendi çalışmalarında daha derine inmelerini istemek için öz değerlendirme çalışma sayfasına başvurabilirsiniz.

3.                  Eşler arası geri bildirim

Sınıf içindeki öğrenciler de birbirlerine geri bildirim sağlayabilirler. Bu harikadır çünkü geri bildirim vererek, öğrenci farklı çözümlere maruz kalır ve bunlardan da öğrenebilir. Geri bildirimin değerli olması için, bir dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listesine sahip olmak yardımcı olabilir, çünkü tüm öğrenciler ne hakkında geri bildirim vereceklerini bilmez ve o kadar alakalı olmayan kriterlere odaklanabilir.

Öğrencilerin nasıl geri bildirim sağlaması gerektiğine ilişkin talimatlar sağladığınızdan emin olun. Bu, şöyle bir şey olabilir: "Resminizi Soru-Cevap panosuna yükleyin ve geri bildirimde bulunabileceğiniz başka bir öğrencinin resmini bulun. En çok görüntüye geri bildirim veren öğrenciler benimle özel bir koçluk görüşmesi yapacaklar!"

4.                  Otomatik geri bildirim

Geri bildirimin son ve en basit biçimi otomatik geri bildirimdir. Bu, eğitmenin doğru ve yanlış cevabı önceden belirlediği sınavlarda ve kodlama alıştırmalarında çok yaygındır. Bu geri bildirimi daha kullanışlı hale getirmek için yapabileceğiniz bir şey, sınav sorusunun hangi derslere atıfta bulunduğunu eklemektir. Bu, öğrencilerin devam etmeden önce içeriği özetlemelerine yardımcı olur. Öğrenciler cevaplarını gönderdikten sonra sorunun arkasındaki temel kavramları hızlı bir şekilde özetlemek de yararlıdır.

Öz değerlendirme kontrol listesi nasıl oluşturulur:

Öğrencinin iyi bir iş çıkardığını gösteren 3-5 kriter düşünün. Öğrenci çalışmasının nasıl görünmesini istersiniz? Nasıl çalışmalı? Belirlediğiniz kriterler ölçülebilir olmalı ve aktivitenin amacına bağlı olmalıdır (yani, etkinliğiniz kodlama egzersizleri ile ilgiliyse, kek pişirme konusunda geri bildirimde bulunmayın). Listelediğiniz ölçütlerin, öğrencilerin etkinlikte gerçekte ne yapacaklarıyla ilgili olduğundan emin olun.

En basit haliyle, bu şöyle bir şeye benzeyebilir:

Denetim listesi:

Görüntü mükemmel aydınlatılmış                   Görüntü keskin                                    Görüntü üçte bir kuralını kullanır

Rubric:

Kriter

Geliştirme Gerekli

Pretty good

Korkunç

Aydınlatma

Görüntü çok parlak veya çok karanlık

Görüntü biraz parlak / karanlık

 

Görüntü mükemmel aydınlatılmış

Odak

Görüntü bulanık

Görüntü tam olarak net değil

Görüntü mükemmel derecede keskin

Etkinliğinizi tanıtırken öz değerlendirme kontrol listesini ekleyin. Video yoluyla tanıtabilirsiniz, ancak kontrol listesini PDF olarak da eklemelisiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar