Kurs Oluşturma Hedefinizi Belirlerken S.S.S
Genel Sorular
S: Hedef öğrencimi ve kurs hedefimi düşünmek için en iyi zaman ne zaman?
C: Kurs oluşturma yolculuğunuzun en başında. Hedef öğrenciniz ve kurs hedefleriniz kursunuzun temelidir. Kurs oluşturma yolculuğunuza devam ederken, sonraki adımlara karar vermenize yardımcı olması için sık sık hedef öğrencinize ve hedeflerinize geri döneceksiniz.
S: Hedef öğrencim ve kurs hedeflerim hakkında bu kadar derinlemesine düşünmek benim için neden faydalı?
C: Kursunuzu daha alakalı ve değerli hale getirir, bu da daha yüksek öğrenci yorumlarıyla sonuçlanır.
- Müfredatınızı planlamanız ve odaklamanız daha kolaydır, çünkü neleri dahil etmeniz gerektiğine ve neleri müfredatınızın dışında bırakabileceğinize karar vermek için daha kolay bir zamanınız olacaktır.
- Öğrencileriniz için daha alakalı içeriğe sahip olacaksınız. Örneğin, dahil ettiğiniz etkinlikler ve örnekler hedef öğrencinize göre uyarlanabilir.
Hedef Öğrencinizi Tanımlama
S: Kursumun "herkes" veya "herkes" için olduğunu söylemek neden kötü bir uygulamadır?
C: "Herkes" veya "herkes" demek, kursunuzun özellikle hiç kimseye göre tasarlanmadığı anlamına gelir. Öğrenciler çok fazla alakasız bilgi öğrenmek zorunda kalırlarsa, muhtemelen düşük yorumlar bırakırlar. Çok geniş bir odaklanma, neyi dışarıda bırakacağınızı bilemeyeceğiniz ve potansiyel olarak müfredatınıza çok fazla bilgi eklemeye çalışacağınız için kurs oluşturmanızı zorlaştıracaktır.
S: Hedef kitlemi daralttığımda potansiyel gelirimi kaybetmez miyim?
C: Pek çok eğitmen bu konuda endişeleniyor, ancak verilerimiz bize belirli bir kitleye hitap eden kursların daha yüksek bir kayıt oranına sahip olduğunu ve daha olumlu eleştiriler aldığını gösteriyor.
Belirli bir hedef öğrenciniz varsa, kursunuzu inceleyen öğrencilerin ilgisini çekecek ve kendileri için doğru olan kursu seçmelerine daha iyi olanak tanıyacak daha spesifik bir kurs açıklaması oluşturursunuz.
S: Hedef öğrencimi nasıl daraltabilirim ve doğru kişilere hitap ettiğimden nasıl emin olabilirim?
C: İdeal hedef öğrencinizin sektörünü, pozisyonunu/rolünü ve beceri düzeyini düşünün.
- Sonra bu insanların sahip olduğu acı noktalarını, ihtiyaçlarını veya arzularını düşünün.
- Hala zorluk yaşıyorsanız, konuyla ilgilenebilecek, ancak kesinlikle hedef öğrenciniz OLMAYAN birini düşünün. Bu, hedef öğrencinizin gerçekte kim olduğuna dair daha net bir resim oluşturmanıza yardımcı olabilir.
S: Bu konuyu öğrenmeyeli yıllar olduğu için hedef öğrencilerimin sorunlarını veya acı noktalarını anlamakta güçlük çekiyorsam ne olur?
C: Kendinizi yeni başlayan bir zihniyete geri döndürmek gerçekten zor olabilir. Yapabileceğiniz bir şey, konunuzla ilgilenebilecek veya konunuz hakkında daha fazla bilgi edinmekten fayda sağlayabilecek tanıdığınız kişilerle konuşmaktır.
- Kimseyi tanımıyorsanız, bu soruları konunuza adanmış çevrimiçi bir forumda sormayı deneyebilirsiniz. İnsanlara acı noktalarının ne olduğunu ve sizinki gibi bir kurstan ne elde etmek istediklerini sorun. Öğrencilerinizin de sahip olabileceği soruları veya endişeleri olabilir. Bu soruların yanıtını bildiğinizde, proaktif olabilir ve kursunuzda bunları ele alabilirsiniz.
S: Hedef öğrencimi tanımlamak için, kursumun bu öğrenciler için çözmeye çalıştığı problem hakkında düşünmem gerekiyor. Peki ya bir sorun ya da acı noktası yoksa ve öğrenciler dersimi meraktan veya ilgiden alıyorsa?
C: Kursunuz bir sorunu, ihtiyacı veya arzuyu çözmelidir. Çözülmesi gereken bir problem yoksa, öğrencilerin sahip olduğu bir arzuya hitap etmelidir. Kendinize kanıtlamanız gereken önemli kısım şudur: "Yeterince gerçek bir problem çözüyor muyum yoksa yeterince gerçek bir merakı tatmin ediyor muyum, bunun için bir kurs oluşturmaya değer mi
Yorumlar
Yorum Gönder